Mapa Taktyczna
W związku z przygotowaniami do Cyberkampanii, należy ustalić teatr działań. Wstępnie teatrem działań jest przede wszystkim sieć WWW. Podzielić ją można na portale na których dochodzi do agitacji wszelkiej maści, z uwzględnieniem tych, które są popularne wśród Polaków. Należy te portale zdefiniować, określić ich zasięg i wartość, co pomoże w działaniach taktycznych.
Poniżej będzie kompletowana lista portali i podmiotów, które mają duży wpływ na polskie życie sieciowe i docelowo staną się obszarami konkretnych działań operacyjnych;
YouTube (niepodzielnie króluje w Polsce, przy czym należy zauważyć że korzystanie z tej platformy nie oznacza kontaktu z treściami pro lub antypolskimi)
Facebook (ok. 18 mln polskich użytkowników, głównie ludzie powyżej 35 r.ż.)
Instagram (ok. 9,2mln polskich użytkowników, 60% to kobiety)
Twitter (ok. 1,3mln polskich użytkowników, blisko 80% to mężczyźni)
Tiktok
Twitch
Wykop
Do tego dochodzą niszowe stronki obrazkowe na których agitacja jest uprawiana systematycznie, prawdopodobnie również przez "zawodowych trolli";
Kwejk
Jbzdy
Demotywatory
Wiocha
Chamsko
itd.
Z czasem lista ta będzie dopełniana i aktualizowana.
Komentarze
Prześlij komentarz